Kreidler.dk

Her finder du de forskellige cockpits Kreidler monterede på deres forskellige modeller

Du finder også detaljeret teknisk information om deres Speedometre og Omdrejningstællere herunder

Florett RS Cokcpit's

RS-L  1974 Cockpit

1974 cockpittet var det første cockpit Kreidler introducerede på deres RS modeller.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Fra Stel Nr: 5 143 624
Cockpit reservedels Nr: 27.78.85
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.87
Speedometer reservedels Nr: 27.78.83
Tændingslås Nr: 27.78.86

Mustang  1975 Cockpit

Mustang cockpittet var producerede uden tændingslås i cockpittet.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Cockpittet var til Mustang og Mustang Cross modellerne, Cross modellen havde kun omdrejningstælleren monteret
Fra stel Nr: 5 149 900
Cockpit reservedels Nr: 27.78.77
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.87
Speedometer reservedels Nr: 27.78.83

RS-B  1975 Cockpit

1975 cockpittet var producerede uden tændingslås i cockpittet, tændingslåsen var monteret i det højre sideskjold sammen med batteriet.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Fra stel Nr: 5 153 603
Cockpit reservedels Nr: 27.78.79
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.87
Speedometer reservedels Nr: 27.78.83
Tændingslås Nr. 97.03.95 (sidder i højre sideskjold på denne model)

RS-B  1976 Cockpit

1976 cockpittet, her kom tændingslåsen tilbage i cockpittet med 2 funktioner, både tændingslås og lys som alle senere modeller har.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Fra stel nr. 5 164 505 
Cockpit reservedels Nr: 27.78.70
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.87
Speedometer reservedels Nr: 27.78.83
Tændingslås Nr. 27.78.66

RS-L  1976-1978 Cockpit

1976 cockpittet, her kom tændingslåsen tilbage i cockpittet med 2 funktioner, både tændingslås og lys som alle senere modeller har.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Fra stel nr. 5 168 955 
Cockpit reservedels Nr: 27.08.99a
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.76
Speedometer reservedels Nr: 09.21.21
Tændingslås Nr. 27.78.66

RS-GS  1978 Cockpit

RS-GS 1978 cockpittet har fået nyt design, krom ringene er blevet udskiftet med sorte ringe, tallene i instrumenterne er blevet grønne og viseren er blevet længere, tændingslåsen er blevet standard.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller, indvendig er omdrejningstælleren opdateret med ny elektronik.
Fra stel nr. 5 176 905 
Cockpit reservedels Nr: 27.08.87
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.08.85
Speedometer reservedels Nr: 27.08.96
Tændingslås Nr. 27.78.66
Første RS med dette cockpit løb af samlebåndet den 06/10/1977.

RS-GS  1979 Cockpit

RS-GS 1979 cockpittet er næsten identisk med RS-GS cockpittet men har fået en type tændingslås, så både cockpittet og låsen har fået nyt reservedelsnummer.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller, indvendig er omdrejningstælleren opdateret med ny elektronik.
Fra stel nr. 5 181 105
Cockpit reservedels Nr: 27.08.77
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.08.85
Speedometer reservedels Nr: 27.08.96
Tændingslås Nr. 27.08.73
Første RS med dette cockpit løb af samlebåndet den 09/05/1979

Florett RMC Cokcpit's

RMC  1974 Cockpit

Her er første model cockpit til  RM modellen som blev til RMC (RM med cockpit), denne var produceret uden tændingslås og uden blinklys.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Fra stel Nr: 4 066 957
Cockpit reservedels Nr: 27.78.77
Speedometer reservedels Nr: 09.21.21
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.87
EL Diagram: 87.82.92

RMC  1975 Cockpit

RMC Supercockpit
På RMC 1975 modellen kom “Super Cockpittet” med to store instrumenter, kontrollamper og tændingslås i cockpittet, tændingslåsen har 2 funktioner, tændingslås og lys.
I denne RMC model uden blinklys er kontrollamperne attrapper.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Fra stel Nr: 4 074 507
Cockpit reservedels Nr: 27.78.73
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.87
Speedometer reservedels Nr: 09.21.21
Tændingslås Nr. 27.78.66
EL Diagram: 87.82.88

RMC  1976 Cockpit

1976 RMC cockpittet er stort set identisk med RMC 1975 cockpittet, forskellen er en opdateret indmad i speedometeret som får et nyt reservedelsnummer samt en ny tændingslås er monteret.
I denne RMC model uden blinklys er kontrollamperne attrapper.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Fra stel nr. 4 074 507
Cockpit reservedels Nr: 27.78.73
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.87
Speedometer reservedels Nr: 27.78.83
Tændingslås Nr. 27.78.56

RMC-B  1976-1978 Cockpit

På RMC-B 1976 modellen er der monteret blinklys, så cockpittet her er monteret med aktive afviser indikatorerne i cockpittet, så i denne RMC-B model er de grønne kontrollamper ægte og blinker ved brug.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Fra stel nr. 4 076 107
Cockpit reservedels Nr: 27.78.72
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.88
Speedometer reservedels Nr: 09.21.21
Tændingslås Nr. 27.78.66

RMC-B  / RMC BG 1976-1978 Cockpit

På RMC-B 1976 modellen er der monteret blinklys, så cockpittet her er monteret med aktive afviser indikatorerne i cockpittet, så i denne RMC-B model er de grønne kontrollamper ægte og blinker ved brug.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Fra stel nr. 4 076 107
Cockpit reservedels Nr: 27.78.72
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.88
Speedometer reservedels Nr: 09.21.21
Tændingslås Nr. 27.78.66

RMC  1978 Cockpit

 RMC 1978 cockpittet har fået nyt design, crome ringene er blevet udskiftet med sorte ringe, tallene i instrumenterne er blevet grønne og viseren er blevet længere, tændingslåsen er blevet standard.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller, indvendig er omdrejningstælleren opdateret med ny elektronik.
Fra stel nr. 4 081 107
Cockpit reservedels Nr: 27.08.98
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.08.86
Speedometer reservedels Nr: 27.08.96
Tændingslås Nr. 27.78.56
Første RMC med dette cockpit løb af samlebåndet den 15/09/1977.

RMC-S  1978 Cockpit

RMC-S 1978 cockpittet har fået nyt design, crome ringene er blevet udskiftet med sorte ringe, tallene i instrumenterne er blevet grønne og viseren er blevet længere, tændingslåsen er blevet standard.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller, indvendig er omdrejningstælleren opdateret med ny elektronik.
Fra stel nr. 4 081 107 
Cockpit reservedels Nr: 27.08.88
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.08.86
Speedometer reservedels Nr: 27.08.96
Tændingslås Nr. 27.78.66
Første RMC med dette cockpit løb af samlebåndet den 15/09/1977.

RMC-S  1979 – 1982 Cockpit

RMC-S 1979 cockpittet er næsten identisk med RMC-S cockpittet fra 1978, instrumenterne er identiske men dette cockpit har fået den nye type tændingslås.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 120 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller, indvendig er omdrejningstælleren opdateret med ny elektronik.
Fra stel nr. 5 000 001 
Cockpit reservedels Nr: 27.08.88
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.08.86
Speedometer reservedels Nr: 27.08.96
Tændingslås Nr. 27.08.73

Mofa cockpit's

Mofa MF 23 Cockpit

Mofa MF 23 cockpittet var udstyret med gule pileformede attrap kontrollamper for blinklys og gul firkantet attrap for fjernlys.
Instrumentet var produceret af VDO med et 60 Km/t speedometer.
Fra stel nr. 2 820 765 
Cockpit reservedels Nr: 365.03.97
Speedometer reservedels Nr: 365.03.96
Omdrejningstæller Reservedels Nr: Ej monteret
Tændingslås Nr. 27.78.56

Mofa MF 24 Cockpit

Mofa MF 24 cockpittet var udstyret med grønne pileformede kontrollamper for blinklys og gul firkantet attrap for fjernlys.
Instrumentet var produceret af VDO med et 60 Km/t speedometer.
Fra stel nr. 2 903 111
Cockpit reservedels Nr: 465.03.99
Fra stel nr. 2 900 001
Cockpit reservedels Nr: 465.03.95
Speedometer reservedels Nr: 365.03.96
Omdrejningstæller er ikke monteret men kunne købes som ekstraudstyr.
Tændingslås Nr. 27.78.56 

Mofa MF 25 Cockpit

Mofa MF 25 cockpittet var udstyret med gule pileformede attrap kontrollamper for blinklys og gul firkantet attrap for fjernlys.
Instrumentet var produceret af VDO med et 60 Km/t speedometer.
Fra stel nr. 2 903 111
Cockpit reservedels Nr: 465.03.97
Fra stel nr. 2 900 001
Cockpit reservedels Nr: 465.03.94
Speedometer reservedels Nr: 365.03.96
Omdrejningstæller er ikke monteret men kunne købes som ekstraudstyr.
Tændingslås Nr. 27.78.56

Danske cockpit's

Dansk Grand Prix RMC 1975 – 1976 Cockpit

Dansk Grand Prix RMC 1975 – 1976 cockpit, kom uden Tændingslås
Denne model var monteret med både grønne afviser kontrol lamper og med en blå langt lys indikator lampe.
Instrumenterne kom med hvide tal.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 80 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Cockpit reservedels Nr: ?
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.87
Speedometer reservedels Nr: ?

Billede af Alex Orizi

Dansk RMC Elektronik   1976 – 1978 Cockpit

Dansk RMC Elektronik 1976 – 1978 cockpit kom med en tændingslåsen der har 2 funktioner, tændingslås og lys.
Denne model var monteret med både grønne afviser kontrol lamper og med en blå langt lys indikator lampe.
Instrumenterne kom med hvide tal og fra 1977 også med grønne tal.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 80 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Cockpit reservedels Nr: ?
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.87
Speedometer reservedels Nr: ?
Tændingslås Nr. 27.78.56
Billede af Alex Orizi

Dansk RMC Super Elektronik   1976 – 1978 Cockpit

Dansk RMC Super Elektronik 1976 – 1978 cockpit kom med en tændingslåsen der har 2 funktioner, tændingslås og lys.
Denne model var monteret med både grønne afviser kontrol lamper og med en blå langt lys indikator lampe.
Instrumenterne kom med hvide tal og fra 1977 også med grønne tal.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 80 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Cockpit reservedels Nr: ?
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.78.87
Speedometer reservedels Nr: ?
Tændingslås Nr. 27.78.56
Billede af Alex Orizi

Dansk RMC Super Elektronik   1976 – 1978 Cockpit

Dansk RMC Super Elektronik 1976 – 1978 cockpit kom med en tændingslåsen der har 2 funktioner, tændingslås og lys.
Denne model var monteret med både grønne afviser kontrol lamper og med en blå langt lys indikator lampe.
Instrumenterne kom med hvide tal og fra 1977 også med grønne tal.
Instrumenterne var produceret af VDO med et 80 Km/t speedometer og en 12.000 RPM omdrejningstæller.
Cockpit reservedels Nr: 27.08.87
Omdrejningstæller Reservedels Nr: 27.08.85
Speedometer reservedels Nr: 27.08.96
Tændingslås Nr. 27.78.56
Billede af Alex Orizi

Dansk Superstar Cockpit

Dansk Superstar cockpittet var udstyret med grønne pileformede kontrollamper for blinklys og blå firkantet kontrollampe for fjernlys.
Instrumentet var produceret af VDO med et 60 Km/t speedometer.
Alle stelnumre
Cockpit reservedels Nr:465.03.95
Speedometer reservedels Nr: 365.03.96
Omdrejningstæller 12.000 RPM er ikke monteret men kunne købes som ekstraudstyr, dansk reservedels Nr. 993013, Tysk 27.08.86 
Tændingslås Nr. 27.78.56